Denní telegraf

The Daily Telegraph , deník vydávaný v Londýně a obecně, spolu s The Times a The Guardian , patří k britským „velkým třem“ kvalitním novinám.

Papír založený v roce 1855 jako Daily Telegraph and Courier , získal později ten rok Joseph Moses Levy, který se svým synem Edwardem Levym (později Edward Levy-Lawson) přejmenoval na The Daily Telegraph a přeměnil jej na první londýnský penny paper, a vybudoval velkou čtenářskou základnu. Noviny trvale kombinovaly vysoký standard reportingu s výběrem zajímavých celovečerních článků a redakční prezentace. K obsáhlému zpravodajství vyžaduje konzervativní přístup střední třídy.

Zvláštní reportáž byla běžná v celé historii papíru. Jeho korespondenti pokrývali prakticky každou velkou válku od americké občanské války (1860–65). Papír spolurozhodoval expedici Henryho Mortona Stanleye v 70. letech 20. století do Konga a často se zabýval vyšetřováním zpráv o vládě a odborech.

Přes sedmdesátá a osmdesátá léta zůstal Telegraph relativně bez pracovních sporů a udržoval finanční stabilitu ve vlastnictví své rodinné skupiny, v čele s Michaelem Berrym, lordem Hartwellem. V roce 1985 nakoupil kanadský finančník Conrad Black (později Baron Black z Crossharbour) většinový podíl v Telegrafu a převedl vlastnictví na Hollinger Inc., kanadskou holdingovou společnost ovládanou společností Black. Zbývající akcie byly zakoupeny v roce 1996. Bez ohledu na kritiku, že Blackovy publikace sloužily pouze k prosazování jeho zájmů, Telegraphi nadále pokrýval širokou škálu témat, včetně umění, vědy a politiky. Otázky ohledně Blackovy správy mateřské společnosti novin, Hollinger International, v kombinaci s finančními skandály, vyvolaly další změnu vlastnictví. V červenci 2004 novinu získali bratři dvojčata Sir David a sir Frederick Barclay, kteří také vlastnili Skot .

Tento článek byl naposledy revidován a aktualizován Adam Augustyn, Managing Editor, Reference Content.